“El juego del calamar”

Duela aste batzuk arte, ziur aski gehienok ez genekien zer ote zen “el juego del calamar“, eta horren inguruan sortuko zen polemika.

Telesailak, ikusi ez duzuenontzat, hainbat arazo ekonomiko direla medio, lehiaketa batean parte hartzen duen pertsona talde bat tratatzen du, eskaintzen zaien saria irabazi ahal izateko. Lehiaketa, haur-jolas tipiko batzuk irabaztean datza, hil gabe, eta, beraz, bizirik atera den pertsona bakarrak saria irabaziko luke. Gainera, parte-hartzaileak hiltzen diren heinean, saria igotzen joango litzateke.

Bat berehala konturatzen da ez dela egokia publiko guztientzat; 16 urtetik gorakoentzat katalogatuta egoteaz gain, agertzen den gaiagatik,  eszenen eduki bortitzarengatik, transmititzen diren balioengatik, etab.  Hala eta guztiz ere, irakasle asko eta asko ikusten ari zarete txikienak,  8 urtetik aurrera, beren marrazkietan edo beren jolasetan telesaileko eszenak irudikatzen ari direla. Beren gailu elektronikoetatik seriea ikusten ari diren edo gurasoekin ikusten ari diren haurrak dira. Eta, agian, beste batzuek, memeak ikusi edo berdinei entzun ondoren, bertan agertzen diren jokabideak eta jolasak imitatzen dituzte. 

Egoera horren aurrean, lehenik eta behin, familiei ohartarazi behar zaie eta gonbidatu behar zaie seme-alabekin hitz egin dezaten , seriea ikusi ote duten jakiteko. Adierazi behar zaie ez dela eduki egokia haientzat, eta mugatu egin behar dutela beren gailuen erabilera, eta sartzen diren edukiak mugatu edo gainbegiratu behar dituztela. 

Hala ere, badakigu familien eta irakasleen mugak neurri bateraino iristen direla, eta egunean 24 orduz ezin dugula kontrolatu txikienak non sartzen diren. Beraz, beharrezkoa da gure ikasleekin hitz egitea ikusi duten edukieiburuz, eta oraindik telesaila ikusi ez dutenei aurreratzea. Pentsa ezazue askok eta askok azkenean jakin-minez ikusiko dutela, adin guztietan izaten ari den oihartzunagatik, edo ikusi ez duten bakarrak izan nahi ez dutelako. Horrela, jakin-mina murrizten eta fikzioa eta errealitatea bereizten lagunduko diegu, eta, aldi berean, kritikoak izaten ere irakatsiko diegu. 

Bestalde, irakasleen sormenari esker, telebistako seriean agertzen diren irudi geometrikoak mezu positiboekin eta maitasun-mezuekin lotzen dituen joko bat garatu dute, eta, horrela, “el juego del calamar” telesailan ezartzen diren indarkeriaz eta hierarkiaz betetako edukia hautsi dute.

Hona hemen diseinatu duen irakaslearen profilaren esteka, zuen interesekoa bada edo ikasgelan lan egiteko beste dinamika batzuk sortzen laguntzen badizue. 

Utzi erantzuna

Zure e-posta helbidea ez da argitaratuko. Beharrezko eremuak * markatuta daude

Configuracion de Privacidad
Name Enabled
Technical Cookies
In order to use this website we use the following technically required cookies: wordpress_test_cookie, wordpress_logged_in_, wordpress_sec.
Cookies
We use Cookies to give you a better website experience.
x

Usamos cookies para brindarle la mejor experiencia en línea. Al aceptar que acepta el uso de cookies de acuerdo con nuestra política de cookies.